خرید روغن موتور شل

خرید ضدیخ
نوامبر 19, 2017

در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه خرید روغن موتور شل آشنا کنیم.با بازرگانی مهردیس صنعت ایرانیان غرب همراه باشید.برای خرید روغن موتور شل خوب ، عوامل و پارامترهای مختلفی باید مدنظر قرار گیرد. یک روغن موتور مرغوب ،‌دارای گرانروی مناسب و ضریب اصطکاک بسیار پایین بوده و توانایی روانکاری بخش های مختلف و قطعات متحرک موتور را داراست .با خرید روغن موتور شل میتوان به آن تحقق بخشید.

توضیح کوتاهی از شرکت روغن شل(shell oil company)

شرکت شل (shell oil company) یک شرکت نفت آمریکایی می باشد که در حقیقت ریشه انگلیسی-هلندی دارد و یک شرکت چند ملیتی محسوب می شود. دفتر مرکزی این شرکت واقع در تگزاس می باشد و حدود ۲۴۰۰۰ کارمند برای این شرکت این کار می کنند. لوگوی این شرکت همان گونه که از نام آن پیداست به شکل صدف می باشد.
کمپانی نفتی شل دارای ۲۵۰۰۰ پمپ بنزین در سراسر آمریکا بوده و همچنین با شرکت نفتی دولت عربستان نیز بصورت ۵۰% , ۵۰% شریک می باشد.
این کمپانی دارای درآمد بیش از ۲ میلیارد دلار می باشد.
وب سایت رسمی این شرکت www.shell.com می باشد.
روغن از زمان شروع بکار موتور در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی قرار گرفته و روغن پایه آن آلوده شده و از کیفیت آن کاسته می شود وهمچنین مواد افزودنی استاندارد آن نظیر مواد افزودنی پاک کننده نیز، مصرف می شوند . در این حالت خاصیت روانکاری ، پاک کننده و جذب ذرات معلق و ناخالصی ها ، کاهش می یابد لذا به این دلیل باید بعد از اتمام خواص روغن‌موتور در زمان‌های مختلف بسته به نوع روغن نسبت به تعویض آن اقدام کرد.به طور کلی روغن موتور شل وظایفی مانند : کاهش سایش قطعات موتور ، خنک نمودن قطعات داخلی موتور ، تمیز نگهداشتن قطعات داخل موتور از دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و رسوبات بین قطعات ، آب بندی بین سیلندر و پیستون ، محافظت قطعات موتور در مقابل خوردگی و کارکرد بهینه قطعات متحرک موتور در دماهای مختلف را بر عهده دارد .

دسته بندی روغن موتور شل بر اساس درجه گرانروی :

ویسکوزیته یا گرانروی ، مقاوت سیال در مقابل جاری شدن است . از لحاظ گرانروی ، روغن به دو بخش تقسیم می شود .دسته اول به عنوان تک درجه ای و دسته دوم به عنوان چند درجه ای یا چهار فصل شناخته می شوند. با توجه به پیشرفت پیشرانه خودرو های روغن موتور های تک درجه ای به فراموشی سپرده شده اند و بازار در اختیار روغن موتور های چهار فصل است.روغن موتور های چار فصل شل معمولا بر اساس استاندارد SAE (انجمن مهندسی خودرو) دسته بندی می شوند .
کد اعلامی از سوی این انجمن شاید یک حرف و دو عدد می شود.در این کد عدد قبل از W نشان دهنده گرانروی روغن موتور در دمای پایین بوده و هرچه این عدد کمتر باشد ، قابلیت استفاده در دمای پایین تر را دارا است . عدد بعد از W ، نشان دهنده گرانروی در دمای بالا بوده و هرچه این عدد بزرگتر باشد ، روغن در دمای بالاتر چسبنده تر و سفت تر خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *